V tomto článku sa pozrieme na to, kedy sa stávame zákazníkmi. Na druhej strane sa pozrieme na poskytovateľov služieb a v celku na to, ako by takéto spojenie malo prebiehať v čo najlepšej harmónii. Kedy si my ako zákazníci môžeme skutočne povedať, že je s nami jednané ako so zákazníkom a naopak detaily, kedy je zasa poskytovateľ spokojný s nami. Spokojnosť poskytovateľa je taktiež dôležitá i pre nás, za odmenu nám časom poskytne ešte lepšie služby a zrejme i výhodnejšie. Skrátka mala by tu byť tá spolupráca z obidvoch strán. Pokiaľ budeme spokojní so službami my zákazníci, o to väčšie zisky a príležitosti k rozvoju svojich služieb bude mať zasa ten, kto nám služby poskytuje a teda o to lepší tovar i služby a zrejme budú poskytnuté nám a zrejme i za nižšie ceny.
• My ako zákazníci si musíme uvedomiť, že pokiaľ by sme len natiahli ruku a predávajúci by nám do nej všetko okamžite a zadarmo vložil, boli sme v Raji a nie v reálnom svete marketingu. Máme aj my určité menšie povinnosti. Mali by sme aspoň približne poznať našu potrebu a prípadné alternatívy. Takisto by sme mali mať prehľad o približnej cene za služby, ktoré hľadáme, aby sme sa vyhli zbytočným nedorozumeniam či dokonca konfliktom. Hlavne my by sme mali pomôcť predávajúcemu s tým, čo vlastne hľadáme. Pretože ak je poskytovateľ solídny, s výberom a názorom čaká iba na nás. Mali by sme sa vedieť rázne vyjadriť o tom, či máme záujem alebo nie, prípadne sa spýtať na podobný produkt či služby.
• Poskytovateľ služieb a tovaru by mal zasa presnevedieť, čo nám predáva. Mal by nás vedieť odhadnúť, napríklad podľa vekovej skupiny. Mal by nás vypočuť a povedať nám cenové rozdiely, pokiaľ má podobného tovaru či služieb viac. Takisto si musí byť vedomý konkurencie a konkurenčných cien. Jeho ceny by mali byť podobné, nemali by byť viditeľne vyššie.